NIC WSPÓLNEGO

Nie ma ona nic wspólnego z rozprzestrzenieniem, prostotą i skomplikowaniem tej wiedzy, z jej adekwatnością czy nieadekwatnością {resp. pełnią), a tym bardziej z przynależnym jej osądem, „praw­dziwością” lub „fałszywością” (w sensie materialnym i for­malnym). Zagadnienie pochodzenia jest przede wszystkim (katexochen) zagadnieniem teoriopoznawczym, a nie tzw. zagadnieniem uprawnienia i kryterium, którym zajmuje się logiczna krytyka. Do zagadnienia pochodzenia wiedzy o naszym psychicz­nym świecie współczesnym, dawnym i przyszłym (Mit-, Formd Nachwelt) należy też szereg kwestii dotąd ledwie dostrzeganych [np.] w jakim porządku powstaje wiedza o    różnego rodzaju istotnościowych formach grup, które musimy rozróżniać w ujmującej istotę nauce o ludzkich grupach 22* społecznych, której podwaliny zacząłem kłaść już w mojej książce Der Formalismus in der Ethik.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *